Monday 1 August 2011

Hari Pertame Puase...=)

Assalamualaikum............=)
Hari nih ialah hari pertama PUASA.....jd aku nk mnceritakan kejadian time aku bgn sahur....hehe....kisah nye bergini....mlm td sblm aku tdo....aku da set an ALARM kat fon aku tok bgn sahur dan pas 2 aku pon g la tdo cm biase.....kemudian tibe la mase yg dinanti2kan...iaitu bgn tok sahur....tp time aku nk bgn 2....bley plak aku pikir...."asl aku set jam pagi2 nih....bru kul 4.15a.m.???" then aku un nk smbg la tdo blik....time bru je aku ltk kepale atas bantal..aku da dgr suare mak aku....."APIS!!!knp ko nk tdo balik tu???bgn la cpt!! SAHUR!!!!" pergh....tkejut aku dgr suare mak aku soh bgn tok sahur....then aku t'pikir...."da sahur da???" erm...kejap je rase da bulan RAMADAN....di bulan ramadan nih aku da NEKAD tok tingkatkan AMALAN dan tinggalkan perkara2 yg x mendatangkan faedah n  yg mndatangkan DOSA.. INSYALLAH....dikesempatan ini...saya ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN, SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERAMAL...=)

2 comments: